Torstaina meille tuli kylään Kirsi ja koirat(santte, sekä heelerit vikinä & tara). Mä otin perjantain vapaaksi töistä ja käytiin siin porukalla lkenkillä toimelassa aamulla. Heelerineidit sai olla Dimmulta täysin rauhassa mutta santte urosta piti leikkiin haastaa.. Ja käydä sen kuonon eessä haukkumassa... Santte mainio vanha herra joka ei tirriäisestä juuri piitannu.

Mentii ihan reilu lenkki jonka päätteeksi otettiin vielä pientä nenätyö reenii kaikilla. Mun pojat teki ilmaisureenit eikä menny hullummin.

Tääl meillä oltiin sit muutrama tunti ja lepäiltiin. Mä vein viikonlopuksi sit koirat pehmeät tassut hoitolaan. Mullaku oli pikkujoulut illalle ja lauantai maamuna piti aikasin lähtee lohjalle heelereitten kasvattajapäivälle. Mun hurtat oli niin mainiot autossa kun käännyttiin tielle joka meni hoitolaan, hillitön kiljuminen a into haukahtelu välillä kuului... Hoitolan pihassa innoissaan ja hoitajan nähdessään molemmat tosi intona et jee kiva täti. Tällä kertaa olin varannu pojille omat huoneet ettei tarvinnu häkkejä kannella. Dimmu veti vähä ressille siit et meil oli vieraita koirii kylässä ja oliki sit ihan ruikulle kun lähin kotoa. Vein hoitoon sit mukaan kaikki attapekteista myöten... Hoidossa oli käyttäydytty hyvin ja Dusty oli ulkotarhassakin viihtynyt kun lumessa piehtaroiminen oli niin kivaa ollut. Dimmu viihtyy takuulla ulkotarhassa ulkoillessaan se on sellainen tuumailija. Remmilenkkejä olivat menneet siellä myös.

Pois hakiessa tänä aamuna oli taas hyvä ku Dusty oli vastaanottotilassa ja tuli sit ovelle vastaan mua ja asenne niin Dustymainen "ai sää". Tyyppi on het nii koytonaan jokapoaikassa ja heti muuttamassa. Et tää on ny Dustyn koti mitä sä tääl teet... ihanan mutkaton tuo jätkä. Dimmu taas mut nähdessään oli maailman onnellisin koira ja kiipeili syliin ja pyritti nuolla naamaa jne. Dimmu myös sen verran vetää ressille et sitä pitää vähä tarkkailla et miten se suhtautuu Dustyyn ku tullaan kotiin. Tälläset hoidossa ja reissuissa olot saattaa vähän kiristää koirien välejä ja mun pitää sit olla skarpimpi. Ja tänää meneeki päivä lepäilyyn ja illalla mennään sit rento mettä lenkki...

Kasvattaja päivässä oli paljon mielenkiintosita asiaa. Ja runsaasti keskustelua. On se sit vaikeeta valkata tolle Dustyllekki morsioita. Must mun vastuu uroksen omistajana on etten anna sitä sellasel nartulle jost en mitenkään pidä tms. Ja se et pidän koirani niin hyvässä kunnossa kun kykenen ja sen terveystarkastukset säännöllisinä, ettei suuria tarkastusvälejä tule. Sama kyl mun molemmissa pojissa. Ja myös että rehellisesti kerron nartun omistajalle myös koirani huonot puolet. Itse toivon myös kuulevani narttu ehdokkaista mahdollisimman totuuden mukaista asiaa.