Reissattiin perjantaina Dimmu & mä sekä Hanna & Veera-pemu kohti ahvenanmaata. Lähettiin toosi aikaisin kun laivaaan oli suositeltu ajoneuvon kanssa olevan lähtöselvityksessä puolitoista tuntia ennen laivan lähtöä. Lisäks varauduttiin huonoon ajokeliin. Ajokeli oli ihan hyvä ja perillä oltiin toosi aikaisin ja mentiinkin sitten heti jonon jatkeeksi auton kanssa. Jonottettiin tunnin verran ennen posttien aukeasmista ja sit päästiin toiseen jonoon porttien sisäpuolelle. Kaikissa autoissa näkyi olevan häkkejä ja koiria. Päästiin sit laivaankin kaiken jonottamisen jälkeen, autokannella vaan nopeesti reppuselkään ja koira autosta ulos ja kohti hyttiä, haluttiin olla nopeita mahdollisten jonotilanteiden välltämiseksi käytävissä :) hyvätuuri oli kun meidän hytti olikin heti ekalla käytävällä siitä autokannelta poistuttaessa :) Koirat oli ihan hienosti hytissä, keskenään jäivät hiljaa hyttiin eikä haukkua kuulunut. Viis tuntii oli aika tuskaisen piiitkä aina laivassa,  taxfreessä ja syömässä oli mennyt vain hetki, päikkäreistäkään ei oikein tullut mitään. Kävin Dimmun kanssa tutustumassa laivan hiekkalaatikkoonkin ja samalla katteltiin merimaisemaa... Autokannelle pääs 45min ennen perille pääsyä ja se olin ihan kätevää sai vietyä rauhassa Dimmun ensin autoon ja sitten ostokset... Me oltiin ihan sataman lähellä olevassa hotellissa jonne suunnattiin ehti maihin päästyämme. Meil oli tosi hyvä huone johon oli sisäänkäynti suoraa ulkoa. Huone oli ihan perus siisti kahenhengen huone. Hieman kylmä kylläkin. Käytiin sit koirien kans lenkillä ja meinas heti mennä hermot muutamiin bortsu kuskeihin jota antoi koiriensa juosta päättömästi päin muita.  Käytiin syömässä ja lähdettiin sitten kattomaan millainen se kisapaikka mahtaa olla. Oli ihan hyvä ajaa matka kertaalleen ennen aamua ja varautua ajoaikaan. Eckeröön oli n 35km meidän hotellilta.  Ehdittiin takastullessa viel kauppaankin. Maarianhaminassa yllättävää oli se että kaupat meni niin aikaisin kiinni. Perjantaina lähellä ollut pikki k-kaippa meni jo 19.00 kii ja kaikki pikkukaupat jo paljon aiemmin. Lauantaina ruokakauppa meni kii 16.00 ja pikkukaupat 14.00. Lauantaille isona pettymyksenä oli ettei meinattu löytää hyvää ruokapaikkaa ollenkaan ja se mihin päädyttiin oli kasvisruokien osalta meleko köyhä. Hotellin aamiaisella onneksi jaksoi pitkälle.

Lauantaina suunnattiin aamulla kisapaikalle lämpimään eckeröhalliin. Siellä oli ihanan väljää. Eka rataantutustuminen oli 9.00 ja se oli agirata. Varsin kivanoloinen rata, tällä radalla yritin ihjata Dimmua aika kaukaa ja se kusahtikin sitten muutamassa kohdin..  yhden esteen ohittikin ja se korjattiin, kepeiltä tuli välistä pois mut sainheti korjattua sen uudestaan oikeeseen väliin, putkeen irtoominen ei mennykkään ihan suunnitelmani mukaan vaan Dimmu häiriintyi jo kulmassa taapertaneesta koiralaumasta ja tulikin sitten mun perään, puomissa oli jotain kummallista ja senkin se sit tuli aika hitaasti. 15 virhepistettä ja 6,58 yliaikaa..

Toka rata oli hyppäri. Tää meni kauheen kivasti tasasella paatoksella loppuun asti, viimeisellä putkella etenin reilusti koirasta kohti lopun kolmea hyppyä ja juuri sen tullessa putkesta oli rintama suunta sen verran väärä et irtos komeesti pituudelle jolle ei pitäny mennä, juostiin samalla temmolla maaliin asti ja palkkasin hurjasti Dimmua. Tää oli tosi positiivinen hylly :)

Ei hengailtu launataina kauheen pitkään kisapaikalla ja lähdettiin takas maarianhaminaan, ruokittiin koirat ja lähettiin itte kiertään kylää ja ettiin ravintolaa. Käytiin sit koirinen kans reilulla lenkilläkin mikä teki kyl tosi hyvää, Maarianhaminassa oli ihania puutaloja ja käytiimpä kattomassa vanhaa myllyäkin aika läheltä. Dimmulla olikin sit yöllä yhtäkkii maha sekaisin ja jouduin rampata sen kanssa ulkona. Unet jäi aika heikolle kun hieman jännitin mahtaako olla aamulla kisakunnossa. Aamulla oli ihan on koira ja taas suunnattiin pikaisen aamupalan jälkeen Eckeröön. Rataantutustuminen oli 8.20 ja me oltiin lähtövuorossa viidentenä (? kai)  tää oli kauheen kivan oloinen rata myös ja menikin alusta loppuun niiniun suunnittelin ja tehtiin eka nollaratamme :) tosin ihanneaika (46s) ylittyi 2.35, suureksi yllätykseksi tää riitti luokkavoittoon :) ja niin tuli käytyä ekaa kertaa ikinä hakemassa palkintoja :)  Palkinnoksi sai valita pokaalin tai keraamisen mukin joita saa vain Ahvenanmaalta, valitsin käytännön syistä sen keraamisen kupin. Lisäksi saatiin royal canin lahjakortti jolla sai 1,5-2,5kg ruokaa noutaa. Lisäksi tulu 20€ lahjakortti Viking linelle, jolla en oikein tiedä mitä teen liekö käyttöä.  Royalin eväät haettiinki heti tänään mustista ja mirristä. Enneku hukkuu koko lahjakortti... Dimmu sai mäyräkoiraruokaa ja Dusty pikkupussin jotain hammashuoltonappulaa :)

Treenattavia asioita tai sellasia tavoitteellisia asioita meille ne lähdöt tein joka radalla lentävän lähdön, sillä vois saada kirittyä jonkun sekunnin kun osais luottaa koiransa pysymiseen lähdössä kisatilanteessa, treeneissä pysyykin hyvin.

Takasin tullessa jouduttiin huoneen luovuttamisen jälkeen ootella yl kaksi tuntia laivan lähtöä, käytiin siinä n tunnin teputtelula ja ajettiin sitten termnaaliin jonottaan. Ja taas jonotettiin ja jonotettiin. Täs laivas ei autokansi ollut ollenkaan niin näppärä. Jousuttiin juosta laivassa rappuja ja käytäviä hyttiimme jossa koirat oli ku kotonaan ja me päästiin taas ostoksille ja ruokailemaan.  Turkuun päästessä taas jonotettiin ja jonotettiin, kauhee väsy oli ja kahden tunnin ajo eessä. Kotiin päästiin ehjin nahoin 23 jälkeen.  Tänään sitten vietetään lepopäivää, molemmat ihan töötteinä koira ja mä.

Dusty meni kisareissun takia "mummolaan" seinäjoelle hoitoon. Se on siellä yhteen soittoon kaksi viikkoa. Eli tulee viikonloppuna kotiin.